top of page
GamerX Politikalar

POLİTİKALAR

Şartlar ve Koşullar

  1. 1.Taraflar

    a) https://www.gamerx.com.tr internet sitesine üye olan internet kullanıcısı (“Üye”)


  2. 2.Sözleşmenin Konusu İşbu Sözleşme’nin konusu GamerX Oyuncu Koltuklarının sahip olduğu internet sitesi ’dan üyenin faydalanma şartlarının belirlenmesidir.

  3.  

  4. 3. Tarafların Hak ve Yükümlülükleri


  5. 3.1. Üye,  https://www.gamerx.com.tr internet sitesine üye olurken verdiği kişisel ve diğer sair bilgilerin kanunlar önünde doğru olduğunu, Gamer X'ın bu bilgilerin gerçeğe aykırılığı nedeniyle uğrayacağı tüm zararları aynen ve derhal tazmin edeceğini beyan ve taahhüt eder.
    3.2. Üye, Gamer X tarafından kendisine verilmiş olan şifreyi başka kişi ya da kuruluşlara veremez, üyenin söz konusu şifreyi kullanma hakkı bizzat kendisine aittir. Bu sebeple doğabilecek tüm sorumluluk ile üçüncü kişiler veya yetkili merciler tarafından Gamer X’e karşı ileri sürülebilecek tüm iddia ve taleplere karşı, Gamer X'ın söz konusu izinsiz kullanımdan kaynaklanan her türlü tazminat ve sair talep hakkı saklıdır.
    3.3. Üye https://www.gamerx.com.tr internet sitesini kullanırken yasal mevzuat hükümlerine riayet etmeyi ve bunları ihlal etmemeyi baştan kabul ve taahhüt eder. Aksi takdirde, doğacak tüm hukuki ve cezai yükümlülükler tamamen ve münhasıran üyeyi bağlayacaktır.
    3.4. Üye,  https://www.gamerx.com.tr  internet sitesini hiçbir şekilde kamu düzenini bozucu, genel ahlaka aykırı, başkalarını rahatsız ve taciz edici şekilde, yasalara aykırı bir amaç için, başkalarının fikri ve telif haklarına tecavüz edecek şekilde kullanamaz. Ayrıca, üye başkalarının hizmetleri kullanmasını önleyici veya zorlaştırıcı faaliyet (spam, virüs, truva atı, vb.) ve işlemlerde bulunamaz.
    3.5. https://www.gamerx.com.tr internet sitesinde üyeler tarafından beyan edilen, yazılan, kullanılan fikir ve düşünceler, tamamen üyelerin kendi kişisel görüşleridir ve görüş sahibini bağlar. Bu görüş ve düşüncelerin Gamer X’le hiçbir ilgi ve bağlantısı yoktur. Gamer X, üyenin beyan edeceği fikir ve görüşler nedeniyle üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan ve üçüncü kişilerin beyan edeceği fikir ve görüşler nedeniyle üyenin uğrayabileceği zararlardan dolayı herhangi bir sorumluluğu bulunmamaktadır.
    3.6. Gamer X, üye verilerinin yetkisiz kişilerce okunmasından ve üye yazılım ve verilerine gelebilecek zararlardan dolayı sorumlu olmayacaktır. Üye, https://www.gamerx.com.tr internet sitesinin kullanılmasından dolayı uğrayabileceği herhangi bir zarar yüzünden Gamer X’ten tazminat talep etmemeyi peşinen kabul etmiştir.
    3.7. Üye, diğer internet kullanıcılarının yazılımlarına ve verilerine izinsiz olarak ulaşmamayı veya bunları kullanmamayı kabul etmiştir. Aksi takdirde, bundan doğacak hukuki ve cezai sorumluluklar tamamen üyeye aittir.
    3.8. İşbu üyelik sözleşmesi içerisinde sayılan maddelerden bir ya da birkaçını ihlal eden üye işbu ihlal nedeniyle cezai ve hukuki olarak şahsen sorumlu olup, Gamer X’i bu ihlallerin hukuki ve cezai sonuçlarından ari tutacaktır. Ayrıca; işbu ihlal nedeniyle, olayın hukuk alanına intikal ettirilmesi halinde, Gamer X'in üyeye karşı üyelik sözleşmesine uyulmamasından dolayı tazminat talebinde bulunma hakkı saklıdır.
    3.9. Gamer X'ın her zaman tek taraflı olarak gerektiğinde üyenin üyeliğini silme, müşteriye ait dosya, belge ve bilgileri silme hakkı vardır. Üye işbu tasarrufu önceden kabul eder. Bu durumda, Gamer X'in hiçbir sorumluluğu yoktur.
    3.10. https://www.gamerx.com.tr internet sitesi yazılım ve tasarımı Gamer X mülkiyetinde olup, bunlara ilişkin telif hakkı ve/veya diğer fikri mülkiyet hakları ilgili kanunlarca korunmakta olup, bunlar üye tarafından izinsiz kullanılamaz, iktisap edilemez ve değiştirilemez. Bu web sitesinde adı geçen başkaca şirketler ve ürünleri sahiplerinin ticari markalarıdır ve ayrıca fikri mülkiyet hakları kapsamında korunmaktadır.
    3.11. Gamer X tarafından https://www.gamerx.com.tr  internet sitesinin iyileştirilmesi, geliştirilmesine yönelik olarak ve/veya yasal mevzuat çerçevesinde siteye erişmek için kullanılan İnternet servis sağlayıcısının adı ve Internet Protokol (IP) adresi, Siteye erişilen tarih ve saat, sitede bulunulan sırada erişilen sayfalar ve siteye doğrudan bağlanılmasını sağlayan Web sitesinin Internet adresi gibi birtakım bilgiler toplanabilir.
    3.12. Gamer X kullanıcılarına daha iyi hizmet sunmak, ürünlerini ve hizmetlerini iyileştirmek, sitenin kullanımını kolaylaştırmak için kullanımını kullanıcılarının özel tercihlerine ve ilgi alanlarına yönelik çalışmalarda üyelerin kişisel bilgilerini kullanabilir. Gamer X, üyenin https://www.gamerx.com.tr internet sitesi üzerinde yaptığı hareketlerin kaydını bulundurma hakkını saklı tutar.
    3.13. Gamer X’e üye olan kişi, yürürlükte bulunan ve/veya yürürlüğe alınacak uygulamalar kapsamında Gamer X tarafından kendisine ürün ve hizmet tanıtımları, reklamlar, kampanyalar, avantajlar, anketler ve diğer müşteri memnuniyeti uygulamaları sunulmasına izin verdiğini beyan ve kabul eder. Üye, Gamer X’e üye olurken ve/veya başka yollarla geçmişte vermiş olduğu ve/veya gelecekte vereceği kişisel ve alışveriş bilgilerinin ve alışveriş ve/veya tüketici davranış bilgilerinin yukarıdaki amaçlarla toplanmasına, iştiraki olan tüm şirketler ile paylaşılmasına, Gamer X ve iştiraki olan tüm şirketler tarafından kullanılmasına ve arşivlenmesine izin verdiğini beyan ve kabul eder. Üye aksini bildirmediği sürece üyeliği sona erdiğinde de verilerin toplanmasına, iştiraki olan tüm şirketler ile paylaşılmasına, Gamer X ve iştiraki olan tüm şirketler tarafından kullanılmasına ve arşivlenmesine izin verdiğini beyan ve kabul eder. Üye aksini bildirmediği sürece Gamer X ve iştiraki olan tüm şirketlerin kendisi ile internet, telefon, SMS, vb iletişim kanalları kullanarak irtibata geçmesine izin verdiğini beyan ve kabul eder. Üye yukarıda bahsi geçen bilgilerin toplanması, paylaşılması, kullanılması, arşivlenmesi ve kendisine erişilmesi nedeniyle doğrudan ve/veya dolaylı maddi ve/veya manevi menfi ve/veya müsbet, velhasıl herhangi bir zarara uğradığı konusunda talepte bulunmayacağını ve Gamer X ve iştiraki olan şirketleri sorumlu tutmayacağını beyan ve kabul eder. Üye veri paylaşım tercihlerini değiştirmek isterse, bu talebini Gamer X'ın müşteri hizmetleri çağrı merkezlerine iletebilir.
    3.14. Gamer X, üyenin kişisel bilgilerini yasal bir zorunluluk olarak istendiğinde veya

     

    a) yasal gereklere uygun hareket etmek veya Gamer X’e tebliğ edilen yasal işlemlere uymak;
    b) Gamer X ve Gamer X web sitesi ailesinin haklarını ve mülkiyetini korumak ve savunmak için gerekli olduğuna iyi niyetle kanaat getirdiği hallerde açıklayabilir.
    3.15. Gamer X web sitesinin virüs ve benzeri amaçlı yazılımlardan arındırılmış olması için mevcut imkanlar dahilin de tedbir alınmıştır. Bunun yanında nihai güvenliğin sağlanması için kullanıcının, kendi virüs koruma sistemini tedarik etmesi ve gerekli korunmayı sağlaması gerekmektedir. Bu bağlamda üye Gamer X web sitesine girmesiyle, kendi yazılım ve işletim sistemlerinde oluşabilecek tüm hata ve bunların doğrudan ya da dolaylı sonuçlarından kendisinin sorumlu olduğunu kabul etmiş sayılır.
    3.16. Gamer X, sitenin içeriğini dilediği zaman değiştirme, kullanıcılara sağlanan herhangi bir hizmeti değiştirme ya da sona erdirme veya Gamer X web sitesinde kayıtlı kullanıcı bilgi ve verilerini silme hakkını saklı tutar.
    3.17. Gamer X, üyelik sözleşmesinin koşullarını hiçbir şekil ve surette ön ihbara ve/veya ihtara gerek kalmaksızın her zaman değiştirebilir, güncelleyebilir veya iptal edebilir. Değiştirilen, güncellenen ya da yürürlükten kaldırılan her hüküm, yayın tarihinde tüm üyeler bakımından hüküm ifade edecektir.
    3.18. Taraflar, Gamer X’e ait tüm bilgisayar kayıtlarının tek ve gerçek münhasır delil olarak, HUMK madde 287’ye uygun şekilde esas alınacağını ve söz konusu kayıtların bir delil sözleşmesi teşkil ettiği hususunu kabul ve beyan eder.
    3.19. Gamer X, iş bu üyelik sözleşmesi uyarınca, üyelerinin kendisinde kayıtlı elektronik posta adreslerine bilgilendirme mailleri ve cep telefonlarına bilgilendirme SMS’leri gönderme yetkisine sahip olmakla beraber, üye işbu üyelik sözleşmesini onaylamasıyla beraber bilgilendirme maillerinin elektronik posta adresine ve bilgilendirme SMS’lerinin cep telefonuna gönderilmesini kabul etmiş sayılacaktır.

    4. Sözleşmenin Feshi

    İşbu sözleşme üyenin üyeliğini iptal etmesi veya Gamer X tarafından üyeliğinin iptal edilmesine kadar yürürlükte kalacaktır. Gamer X üyenin üyelik sözleşmesinin herhangi bir hükmünü ihlal etmesi durumunda üyenin üyeliğini iptal ederek sözleşmeyi tek taraflı olarak feshedebilecektir.

    5. İhtilafların Halli

    İşbu sözleşmeye ilişkin ihtilaflarda Ankara Mahkemeleri ve İcra Daireleri yetkilidir.

    6. Yürürlük

    Üyenin, üyelik kaydı yapması üyenin üyelik sözleşmesinde yer alan tüm maddeleri okuduğu ve üyelik sözleşmesinde yer alan maddeleri kabul ettiği anlamına gelir. İşbu Sözleşme üyenin üye olması anında akdedilmiş ve karşılıklı olarak yürürlülüğe girmiştir.

  6.  

  7.  

  8.  

  9.  

  10.  

  11.  

  12.  

  13.  

  14.  

  15.  

  16.  

  17.  

  18.  

  19.  

  20. Gizlilik Politikası

  21. GİZLİLİK POLİTİKASI

    GAMER X  (“https://www.gamerx.com.tr ”), internet sitesini ziyaret eden sizlerin paylaşmış olduğu bilgilerin gizliliğini sağlamayı ilke olarak kabul etmiştir. Bu nedenle işbu “Gizlilik Politikası” sizlerin hangi bilgilerinin, hangi yollarla ve hukuka uygun hangi amaç çerçevesinde Gamer X tarafından işlendiğini, bu bilgilerin hukuka uygun olarak ve vermiş olduğunuz izin kapsamında hangi üçüncü kişiler ile paylaşıldığını ve Gamer X tarafından ne şekilde korunduğunu açıklayarak sizi bilgilendirmek amacı ile oluşturulmuştur. Gamer X tarafından sizlere her türlü kanaldan sunulan tüm hizmetler kısaca “Hizmet” olarak anılacaktır.

      GİZLİLİK POLİTİKASININ KAPSAMI

    Sunulan hizmetin bir parçası olarak Gamer X, hizmet alan sizlere ilişkin bilgileri Gizlilik Politikası kapsamında elde edebilir ve aktarabilir. Bu tür bilgi aktarımları, üçüncü kişiler tarafından belirlenen şartlara ve üçüncü kişiler ile mevcut sözleşmelere ve yürürlükteki mevcut yasal mevzuata uygun olarak yapılır. Bu Gizlilik Politikası, bilgi aktarımı yapılan üçüncü kişilerin gizlilik uygulamalarını yansıtmamaktadır ve onların gizlilik politikalarından veya uygulamalarından Gamer X sorumlu değildir. Gizlilik Politikası Gamer X’in kendi kontrolü dışındaki uygulamalar, üçüncü taraflara ait internet siteleri ve platformlar tarafından toplanılan bilgiler, üçüncü taraflarca Gamer X internet sitesindeki bağlantılar üzerinden toplanan bilgiler veya Gamer X'in sponsor olduğu ve/veya katıldığı üçüncü taraf internet siteleri üzerindeki başlıklar, kampanyalar ve diğer reklam veya tanıtımları kapsamamaktadır. Üçüncü tarafların kendi internet siteleri yoluyla topladığı, sakladığı ve kullandığı kişisel verilere yönelik yapılan işlemlerden Gamer X sorumlu değildir.

      TOPLANAN VERİLER

    Gamer X tarafından, verilen Hizmetler kapsamında birtakım kişisel verileriniz işlenmektedir. Bu kişisel veriler şunları içerebilir: ad-soyad, T.C. Kimlik Numarası, uyruk bilgisi, anne adı, baba adı, doğum yeri, doğum tarihi, cinsiyet, vergi numarası, SGK numarası, imza bilgisi, fotoğraf, taşıt plakası, telefon numarası, adres, e-posta adresi, faks numarası, IP adresi, sosyal medya hesapları, konum bilgileri, ürün veya hizmet satın almanızla ilgili bilgiler, ödeme bilgileri, sitemizde görüntülediğiniz sayfalar, sitemizi mobil cihazınız ile ziyaret etmeniz halinde mobil cihazınızı tanıtan veriler ve tarafımıza vermeyi açıkça ve yazılı olarak tercih ettiğiniz ve onayladığınız veya üçüncü kişilerden bu açık onayınız ile elde edebileceğimiz diğer her tür bilgiye tarafımızdan erişilebilir ve bu bilgiler işlenebilir.

      ÇEREZ KULLANIMI

    Gamer X, yukarıda anılan kişisel verilerden bazılarını teknik bir iletişim dosyasını (Çerez-Cookie) kullanarak elde edebilir. Bahsi geçen teknik iletişim dosyaları, ana bellekte saklanmak üzere bir internet sitesinin kullanıcının tarayıcısına (browser) gönderdiği küçük metin dosyalarıdır. Teknik iletişim dosyası bir internet sitesi hakkında durum ve tercihleri saklayarak İnternet’in kullanımını kolaylaştırır. Teknik iletişim dosyası, internet sitesini kaç kişinin kullandığını, bir kişinin internet sitesini hangi amaçla, kaç kez ziyaret ettiğini ve ne kadar kaldıkları hakkında istatistiksel bilgileri elde etmeye ve kullanıcılar için özel tasarlanmış kullanıcı sayfalarından dinamik olarak reklam ve içerik üretilmesine yardımcı olur. Teknik iletişim dosyası, ana bellekte veya e-postanızdan veri veya başkaca herhangi bir kişisel veri almak için tasarlanmamıştır. Tarayıcıların pek çoğu başta teknik iletişim dosyasını kabul eder biçimde tasarlanmıştır ancak kullanıcılar dilerse teknik iletişim dosyasının gelmemesi veya teknik iletişim dosyasının gönderildiğinde ikaz verilmesini sağlayacak biçimde ayarları değiştirebilirler.

      BİLGİ GÜNCELLEME VE DEĞİŞİKLİK
    Gamer X, gizlilik ve veri koruma prensiplerini güncel tutmak ve ilgili mevzuata uygun hale getirmek için işbu Gizlilik Politikası’nın içeriğini dilediği zaman değiştirebilir. Değişen Gizlilik Politikası Gamer X internet sitesinde ilan edilecektir. Gizlilik Politikası’nın güncel haline www.gamerx.com.tr adresinden sürekli olarak ulaşmanız mümkündür.Gizlilik Politikası’nın değiştirilmesinden sonra Gamer X’in hizmet ve/veya uygulamalarını kullanmaya devam etmeniz halinde yapılan değişiklikleri kabul ettiğiniz varsayılır. Gamer X’in değişiklik yaptığı Gizlilik Politikası hükümleri internet sitesinde yayınlandığı tarihte yürürlük kazanır.
    www.gamerx.com.tr  adresinden iletişim bilgilerinizin ve tercihlerinizin doğru, tam ve güncel olmasına yardımcı olabilirsiniz. Elimizdeki diğer kişisel veriler açısından; yanlış olan bir bilgiyi düzeltmemizi ya da yasa gereği veya meşru ticari amaçlar ile saklamasının gerekmediği bilginin silinmesini talep edebilirsiniz.

    İletişim bilgileri
    Kemal Paşa Mah. Lise Cad. Belediye İş Merkezi No:52 Çanakkale
    E-Posta: support@gamerx.com.tr

  22. Mesafeli Satış Yönetmeliği

  23. MESAFELİ SÖZLEŞMELER YÖNETMELİĞİ

  24. BİRİNCİ BÖLÜM

  25. Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar

  26. Amaç

  27. MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı, mesafeli sözleşmelere ilişkin uygulama usul ve esaslarını düzenlemektir.

  28. Kapsam

  29. MADDE 2 – (1) Bu Yönetmelik, mesafeli sözleşmelere uygulanır.

  30. (2) Bu Yönetmelik hükümleri;

  31. a) Finansal hizmetler,

  32. b) Otomatik makineler aracılığıyla yapılan satışlar,

  33. c) Halka açık telefon vasıtasıyla telekomünikasyon operatörleriyle bu telefonun kullanımı,

  34. ç) Bahis, çekiliş, piyango ve benzeri şans oyunlarına ilişkin hizmetler,

  35. d) Taşınmaz malların veya bu mallara ilişkin hakların oluşumu, devri veya kazanımı,

  36. e) Konut kiralama,

  37. f) Paket turlar,

  38. g) Devre mülk, devre tatil, uzun süreli tatil hizmeti ve bunların yeniden satımı veya değişimi,

  39. ğ) Yiyecek ve içecekler gibi günlük tüketim maddelerinin, satıcının düzenli teslimatları çerçevesinde tüketicinin meskenine veya işyerine götürülmesi,

  40. h) 5 inci maddenin birinci fıkrasının (a), (b) ve (d) bentlerindeki bilgi verme yükümlülüğü ile 18 inci ve 19 uncu maddelerde yer alan yükümlülükler saklı kalmak koşuluyla yolcu taşıma hizmetleri,

  41. ı) Malların montaj, bakım ve onarımı,

  42. i) Bakımevi hizmetleri, çocuk, yaşlı ya da hasta bakımı gibi ailelerin ve kişilerin desteklenmesine yönelik sosyal hizmetler İle ilgili sözleşmelere uygulanmaz.

  43. Dayanak

  44. MADDE 3 – (1) Bu Yönetmelik, 7/11/2013 tarihli ve 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun 48 inci ve 84 üncü maddelerine dayanılarak hazırlanmıştır.

  45. Tanımlar

  46. MADDE 4 – (1) Bu Yönetmeliğin uygulanmasında;

  47. a) Dijital içerik: Bilgisayar programı, uygulama, oyun, müzik, video ve metin gibi dijital şekilde sunulan her türlü veriyi,

  48. b) Hizmet: Bir ücret veya menfaat karşılığında yapılan ya da yapılması taahhüt edilen mal sağlama dışındaki her türlü tüketici işleminin konusunu,

  49. c) Kalıcı veri saklayıcısı: Tüketicinin gönderdiği veya kendisine gönderilen bilgiyi, bu bilginin amacına uygun olarak makul bir süre incelemesine elverecek şekilde kaydedilmesini ve değiştirilmeden kopyalanmasını sağlayan ve bu bilgiye aynen ulaşılmasına imkân veren kısa mesaj, elektronik posta, internet, disk, CD, DVD, hafıza kartı ve benzeri her türlü araç veya ortamı,

  50. ç) Kanun: 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunu,

  51. d) Mal: Alışverişe konu olan; taşınır eşya, konut veya tatil amaçlı taşınmaz mallar ile elektronik ortamda kullanılmak üzere hazırlanan yazılım, ses, görüntü ve benzeri her türlü gayri maddi malları,

  52. e) Mesafeli sözleşme: Satıcı veya sağlayıcı ile tüketicinin eş zamanlı fiziksel varlığı olmaksızın, mal veya hizmetlerin uzaktan pazarlanmasına yönelik olarak oluşturulmuş bir sistem çerçevesinde, taraflar arasında sözleşmenin kurulduğu ana kadar ve kurulduğu an da dahil olmak üzere uzaktan iletişim araçlarının kullanılması suretiyle kurulan sözleşmeleri,

  53. f) Sağlayıcı: Kamu tüzel kişileri de dahil olmak üzere ticari veya mesleki amaçlarla tüketiciye hizmet sunan ya da hizmet sunanın adına ya da hesabına hareket eden gerçek veya tüzel kişiyi,

  54. g) Satıcı: Kamu tüzel kişileri de dahil olmak üzere ticari veya mesleki amaçlarla tüketiciye mal sunan ya da mal sunanın adına ya da hesabına hareket eden gerçek veya tüzel kişiyi,

  55. ğ) Tüketici: Ticari veya mesleki olmayan amaçlarla hareket eden gerçek veya tüzel kişiyi,

  56. h) Uzaktan iletişim aracı: Mektup, katalog, telefon, faks, radyo, televizyon, elektronik posta mesajı, kısa mesaj, internet gibi fiziksel olarak karşı karşıya gelinmeksizin sözleşme kurulmasına imkân veren her türlü araç veya ortamı,

  57. ı) Yan sözleşme: Bir mesafeli sözleşme ile ilişkili olarak satıcı, sağlayıcı ya da üçüncü bir kişi tarafından sözleşme konusu mal ya da hizmete ilave olarak tüketiciye sağlanan mal veya hizmete ilişkin sözleşmeyi

  58. İfade eder.

  59.  

  60.  

  61. İKİNCİ BÖLÜM

  62. Ön Bilgilendirme Yükümlülüğü

  63. Ön bilgilendirme

  64. MADDE 5 – (1) Tüketici, mesafeli sözleşmenin kurulmasından ya da buna karşılık gelen herhangi bir teklifi kabul etmeden önce, aşağıdaki hususların tamamını içerecek şekilde satıcı veya sağlayıcı tarafından bilgilendirilmek zorundadır.

  65. a) Sözleşme konusu mal veya hizmetin temel nitelikleri,

  66. b) Satıcı veya sağlayıcının adı veya unvanı, varsa MERSİS numarası,

  67. c) Tüketicinin satıcı veya sağlayıcı ile hızlı bir şekilde irtibat kurmasına imkân veren, satıcı veya sağlayıcının açık adresi, telefon numarası ve benzeri iletişim bilgileri ile varsa satıcı veya sağlayıcının adına ya da hesabına hareket edenin kimliği ve adresi,

  68. ç) Satıcı veya sağlayıcının tüketicinin şikâyetlerini iletmesi için (c) bendinde belirtilenden farklı iletişim bilgileri var ise, bunlara ilişkin bilgi,

  69. d) Mal veya hizmetin tüm vergiler dâhil toplam fiyatı, niteliği itibariyle önceden hesaplanamıyorsa fiyatın hesaplanma usulü, varsa tüm nakliye, teslim ve benzeri ek masraflar ile bunların önceden hesaplanamaması halinde ek masrafların ödenebileceği bilgisi,

  70. e) Sözleşmenin kurulması aşamasında uzaktan iletişim aracının kullanım bedelinin olağan ücret tarifesi üzerinden hesaplanamadığı durumlarda, tüketicilere yüklenen ilave maliyet,

  71. f) Ödeme, teslimat, ifaya ilişkin bilgiler ile varsa bunlara ilişkin taahhütler ve satıcı veya sağlayıcının şikâyetlere ilişkin çözüm yöntemleri,

  72. g) Cayma hakkının olduğu durumlarda, bu hakkın kullanılma şartları, süresi, usulü ve satıcının iade için öngördüğü taşıyıcıya ilişkin bilgiler,

  73. ğ) Cayma bildiriminin yapılacağı açık adres, faks numarası veya elektronik posta bilgileri,

  74. h) 15 inci madde uyarınca cayma hakkının kullanılamadığı durumlarda, tüketicinin cayma hakkından faydalanamayacağına ya da hangi koşullarda cayma hakkını kaybedeceğine ilişkin bilgi,

  75. ı) Satıcı veya sağlayıcının talebi üzerine, varsa tüketici tarafından ödenmesi veya sağlanması gereken depozitolar ya da diğer mali teminatlar ve bunlara ilişkin şartlar,

  76. i) Varsa dijital içeriklerin işlevselliğini etkileyebilecek teknik koruma önlemleri,

  77. j) Satıcı veya sağlayıcının bildiği ya da makul olarak bilmesinin beklendiği, dijital içeriğin hangi donanım ya da yazılımla birlikte çalışabileceğine ilişkin bilgi,

  78. k) Tüketicilerin uyuşmazlık konusundaki başvurularını Tüketici Mahkemesine veya Tüketici Hakem Heyetine yapabileceklerine dair bilgi.

  79. (2) Birinci fıkrada belirtilen bilgiler, mesafeli sözleşmenin ayrılmaz bir parçasıdır ve taraflar aksini açıkça kararlaştırmadıkça bu bilgiler değiştirilemez.

  80. (3) Satıcı veya sağlayıcı, birinci fıkranın (d) bendinde yer alan ek masraflara ilişkin bilgilendirme yükümlülüğünü yerine getirmezse, tüketici bunları karşılamakla yükümlü değildir.

  81. (4) Birinci fıkranın (d) bendinde yer alan toplam fiyatın, belirsiz süreli sözleşmelerde veya belirli süreli abonelik sözleşmelerinde, her faturalama dönemi bazında toplam masrafları içermesi zorunludur.

  82. (5) Açık artırma veya eksiltme yoluyla kurulan sözleşmelerde, birinci fıkranın (b), (c) ve (ç) bentlerinde yer alan bilgilerin yerine açık artırmayı yapan ile ilgili bilgilere yer verilebilir.

  83. (6) Ön bilgilendirme yapıldığına ilişkin ispat yükü satıcı veya sağlayıcıya aittir.

  84. Ön bilgilendirme yöntemi

  85. MADDE 6 – (1) Tüketici, 5 inci maddenin birinci fıkrasında belirtilen tüm hususlarda, kullanılan uzaktan iletişim aracına uygun olarak en az on iki punto büyüklüğünde, anlaşılabilir bir dilde, açık, sade ve okunabilir bir şekilde satıcı veya sağlayıcı tarafından yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile bilgilendirilmek zorundadır.

  86. (2) Mesafeli sözleşmenin internet yoluyla kurulması halinde, satıcı veya sağlayıcı;

  87. a) 5 inci maddenin birinci fıkrasında yer alan bilgilendirme yükümlülüğü saklı kalmak kaydıyla, aynı fıkranın (a), (d), (g) ve (h) bentlerinde yer alan bilgileri bir bütün olarak, tüketicinin ödeme yükümlülüğü altına girmesinden hemen önce açık bir şekilde ayrıca göstermek,

  88. b) Herhangi bir gönderim kısıtlamasının uygulanıp uygulanmadığını ve hangi ödeme araçlarının kabul edildiğini, en geç tüketici siparişini vermeden önce, açık ve anlaşılabilir bir şekilde belirtmek zorundadır.

  89. (3) Mesafeli sözleşmenin sesli iletişim yoluyla kurulması halinde, satıcı veya sağlayıcı 5 inci maddenin birinci fıkrasının (a), (d), (g) ve (h) bentlerinde yer alan hususlarda, tüketiciyi sipariş vermeden hemen önce açık ve anlaşılır bir şekilde söz konusu ortamda bilgilendirmek ve 5 inci maddenin birinci fıkrasında yer alan bilgilerin tamamını en geç mal teslimine veya hizmet ifasına kadar yazılı olarak göndermek zorundadır.

  90. (4) Siparişe ilişkin bilgilerin sınırlı alanda ya da zamanda sunulduğu bir ortam yoluyla mesafeli sözleşmenin kurulması halinde, satıcı veya sağlayıcı 5 inci maddenin birinci fıkrasının (a), (b), (d), (g) ve (h) bentlerinde yer alan hususlarda, tüketiciyi sipariş vermeden hemen önce açık ve anlaşılabilir bir şekilde söz konusu ortamda bilgilendirmek ve 5 inci maddenin birinci fıkrasında yer alan bilgilerin tamamını en geç mal teslimine veya hizmet ifasına kadar yazılı olarak göndermek zorundadır.

  91. (5) Üçüncü ve dördüncü fıkralarda belirtilen yöntemlerle kurulan ve anında ifa edilen hizmet satışlarına ilişkin sözleşmelerde tüketicinin, sipariş vermeden hemen önce söz konusu ortamda 5 inci maddenin birinci fıkrasının sadece (a), (b), (d) ve (h) bentlerinde yer alan hususlarda açık ve anlaşılır bir şekilde bilgilendirilmesi yeterlidir.

  92. Ön bilgilerin teyidi

  93. MADDE 7 – (1) Satıcı veya sağlayıcı, tüketicinin 6 ncı maddede belirtilen yöntemlerle ön bilgileri edindiğini kullanılan uzaktan iletişim aracına uygun olarak teyit etmesini sağlamak zorundadır. Aksi halde sözleşme kurulmamış sayılır.

  94. Ön bilgilendirmeye ilişkin diğer yükümlülükler

  95. MADDE 8 – (1) Satıcı veya sağlayıcı, tüketici siparişi onaylamadan hemen önce, verilen siparişin ödeme yükümlülüğü anlamına geldiği hususunda tüketiciyi açık ve anlaşılır bir şekilde bilgilendirmek zorundadır. Aksi halde tüketici siparişi ile bağlı değildir.

  96. (2) Tüketicinin mesafeli sözleşme kurulması amacıyla satıcı veya sağlayıcı tarafından telefonla aranması durumunda, her görüşmenin başında satıcı veya sağlayıcı kimliğini, eğer bir başkası adına veya hesabına arıyorsa bu kişinin kimliğini ve görüşmenin ticari amacını açıklamalıdır.

  97. ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

  98. Cayma Hakkının Kullanımı ve Tarafların Yükümlülükleri

  99. Cayma hakkı

  100. MADDE 9 – (1) Tüketici, on dört gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir.

  101. (2) Cayma hakkı süresi, hizmet ifasına ilişkin sözleşmelerde sözleşmenin kurulduğu gün; mal teslimine ilişkin sözleşmelerde ise tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin malı teslim aldığı gün başlar. Ancak tüketici, sözleşmenin kurulmasından malın teslimine kadar olan süre içinde de cayma hakkını kullanabilir.

  102. (3) Cayma hakkı süresinin belirlenmesinde;

  103. a) Tek sipariş konusu olup ayrı ayrı teslim edilen mallarda, tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin son malı teslim aldığı gün,

  104. b) Birden fazla parçadan oluşan mallarda, tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin son parçayı teslim aldığı gün,

  105. c) Belirli bir süre boyunca malın düzenli tesliminin yapıldığı sözleşmelerde, tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin ilk malı teslim aldığı gün esas alınır.

  106. (4) Malın satıcı tarafından taşıyıcıya teslimi, tüketiciye yapılan teslim olarak kabul edilmez.

  107. (5) Mal teslimi ile hizmet ifasının birlikte yapıldığı sözleşmelerde, mal teslimine ilişkin cayma hakkı hükümleri uygulanır.

  108. Eksik bilgilendirme

  109. MADDE 10 – (1) Satıcı veya sağlayıcı, cayma hakkı konusunda tüketicinin bilgilendirildiğini ispat etmekle yükümlüdür. Tüketici, cayma hakkı konusunda gerektiği şekilde bilgilendirilmezse, cayma hakkını kullanmak için on dört günlük süreyle bağlı değildir. Bu süre her halükarda cayma süresinin bittiği tarihten itibaren bir yıl sonra sona erer.

  110. (2) Cayma hakkı konusunda gerektiği şekilde bilgilendirmenin bir yıllık süre içinde yapılması halinde, on dört günlük cayma hakkı süresi, bu bilgilendirmenin gereği gibi yapıldığı günden itibaren işlemeye başlar.

  111. Cayma hakkının kullanımı

  112. MADDE 11 – (1) Cayma hakkının kullanıldığına dair bildirimin cayma hakkı süresi dolmadan, yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile satıcı veya sağlayıcıya yöneltilmesi yeterlidir.

  113. (2) Cayma hakkının kullanılmasında tüketici, EK’te yer alan formu kullanabileceği gibi cayma kararını bildiren açık bir beyanda da bulunabilir. Satıcı veya sağlayıcı, tüketicinin bu formu doldurabilmesi veya cayma beyanını gönderebilmesi için internet sitesi üzerinden seçenek de sunabilir.  İnternet sitesi üzerinden tüketicilere cayma hakkı sunulması durumunda satıcı veya sağlayıcı, tüketicilerin iletmiş olduğu cayma taleplerinin kendilerine ulaştığına ilişkin teyit bilgisini tüketiciye derhal iletmek zorundadır.

  114. (3) Sesli iletişim yoluyla yapılan satışlarda, satıcı veya sağlayıcı, EK’te yer alan formu en geç mal teslimine veya hizmet ifasına kadar tüketiciye göndermek zorundadır. Tüketici bu tür satışlarda da cayma hakkını kullanmak için bu formu kullanabileceği gibi, ikinci fıkradaki yöntemleri de kullanabilir.

  115. (4) Bu maddede geçen cayma hakkının kullanımına ilişkin ispat yükümlülüğü tüketiciye aittir.

  116. Satıcı veya sağlayıcının yükümlülükleri

  117. MADDE 12 – (1) Satıcı veya sağlayıcı, tüketicinin cayma hakkını kullandığına ilişkin bildirimin kendisine ulaştığı tarihten itibaren on dört gün içinde, varsa malın tüketiciye teslim masrafları da dahil olmak üzere tahsil edilen tüm ödemeleri iade etmekle yükümlüdür.

  118. (2) Satıcı veya sağlayıcı, birinci fıkrada belirtilen tüm geri ödemeleri, tüketicinin satın alırken kullandığı ödeme aracına uygun bir şekilde ve tüketiciye herhangi bir masraf veya yükümlülük getirmeden tek seferde yapmak zorundadır.

  119. (3) Cayma hakkının kullanımında, 5 inci maddenin birinci fıkrasının (g) bendi kapsamında, satıcının iade için belirttiği taşıyıcı aracılığıyla malın geri gönderilmesi halinde, tüketici iadeye ilişkin masraflardan sorumlu tutulamaz. Satıcının ön bilgilendirmede iade için herhangi bir taşıyıcıyı belirtmediği durumda ise, tüketiciden iade masrafına ilişkin herhangi bir bedel talep edilemez. İade için ön bilgilendirmede belirtilen taşıyıcının, tüketicinin bulunduğu yerde şubesinin olmaması durumunda satıcı, ilave hiçbir masraf talep etmeksizin iade edilmek istenen malın tüketiciden alınmasını sağlamakla yükümlüdür.

  120. Tüketicinin yükümlülükleri

  121. MADDE 13 – (1) Satıcı veya sağlayıcı malı kendisinin geri alacağına dair bir teklifte bulunmadıkça, tüketici cayma hakkını kullandığına ilişkin bildirimi yönelttiği tarihten itibaren on gün içinde malı satıcı veya sağlayıcıya ya da yetkilendirmiş olduğu kişiye geri göndermek zorundadır.

  122. (2) Tüketici, cayma süresi içinde malı, işleyişine, teknik özelliklerine ve kullanım talimatlarına uygun bir şekilde kullandığı takdirde meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan sorumlu değildir.

  123. Cayma hakkının kullanımının yan sözleşmelere etkisi

  124. MADDE 14 – (1) Kanunun 30 uncu maddesi hükümleri saklı kalmak koşuluyla, tüketicinin cayma hakkını kullanması durumunda yan sözleşmeler de kendiliğinden sona erer. Bu durumda tüketici, 13 üncü maddenin ikinci fıkrasında belirtilen haller dışında herhangi bir masraf, tazminat veya cezai şart ödemekle yükümlü değildir.

  125. (2) Satıcı veya sağlayıcı, tüketicinin cayma hakkını kullandığını yan sözleşmenin tarafı olan üçüncü kişiye derhal bildirmelidir.

  126. Cayma hakkının istisnaları

  127. MADDE 15 – (1) Taraflarca aksi kararlaştırılmadıkça, tüketici aşağıdaki sözleşmelerde cayma hakkını kullanamaz:

  128. a) Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve satıcı veya sağlayıcının kontrolünde olmayan mal veya hizmetlere ilişkin sözleşmeler.

  129. b) Tüketicinin istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallara ilişkin sözleşmeler.

  130. c) Çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek malların teslimine ilişkin sözleşmeler.

  131. ç) Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan; iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayanların teslimine ilişkin sözleşmeler.

  132. d) Tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan mallara ilişkin sözleşmeler.

  133. e) Malın tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olması halinde maddi ortamda sunulan kitap, dijital içerik ve bilgisayar sarf malzemelerine ilişkin sözleşmeler.

  134. f) Abonelik sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışında, gazete ve dergi gibi süreli yayınların teslimine ilişkin sözleşmeler.

  135. g) Belirli bir tarihte veya dönemde yapılması gereken, konaklama, eşya taşıma, araba kiralama, yiyecek-içecek tedariki ve eğlence veya dinlenme amacıyla yapılan boş zamanın değerlendirilmesine ilişkin sözleşmeler.

  136. ğ) Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler veya tüketiciye anında teslim edilen gayri maddi mallara ilişkin sözleşmeler.

  137. h) Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin sözleşmeler.

  138. DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

  139. Diğer Hükümler

  140. Sözleşmenin ifası ve teslimat

  141. MADDE 16 – (1) Satıcı veya sağlayıcı, tüketicinin siparişinin kendisine ulaştığı tarihten itibaren taahhüt ettiği süre içinde edimini yerine getirmek zorundadır. Mal satışlarında bu süre her halükarda otuz günü geçemez.

  142. (2) Satıcı veya sağlayıcının birinci fıkrada yer alan yükümlülüğünü yerine getirmemesi durumunda, tüketici sözleşmeyi feshedebilir.

  143. (3) Sözleşmenin feshi durumunda, satıcı veya sağlayıcı, varsa teslimat masrafları da dâhil olmak üzere tahsil edilen tüm ödemeleri fesih bildiriminin kendisine ulaştığı tarihten itibaren on dört gün içinde tüketiciye 4/12/1984 tarihli ve 3095 sayılı Kanuni Faiz ve Temerrüt Faizine İlişkin Kanunun 1 inci maddesine göre belirlenen kanuni faiziyle birlikte geri ödemek ve varsa tüketiciyi borç altına sokan tüm kıymetli evrak ve benzeri belgeleri iade etmek zorundadır.

  144. (4) Sipariş konusu mal ya da hizmet ediminin yerine getirilmesinin imkânsızlaştığı hallerde satıcı veya sağlayıcının bu durumu öğrendiği tarihten itibaren üç gün içinde tüketiciye yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile bildirmesi ve varsa teslimat masrafları da dâhil olmak üzere tahsil edilen tüm ödemeleri bildirim tarihinden itibaren en geç on dört gün içinde iade etmesi zorunludur. Malın stokta bulunmaması durumu, mal ediminin yerine getirilmesinin imkânsızlaşması olarak kabul edilmez.

  145. Zarardan sorumluluk

  146. MADDE 17 – (1) Satıcı, malın tüketici ya da tüketicinin taşıyıcı dışında belirleyeceği üçüncü bir kişiye teslimine kadar oluşan kayıp ve hasarlardan sorumludur.

  147. (2) Tüketicinin, satıcının belirlediği taşıyıcı dışında başka bir taşıyıcı ile malın gönderilmesini talep etmesi durumunda, malın ilgili taşıyıcıya tesliminden itibaren oluşabilecek kayıp ya da hasardan satıcı sorumlu değildir.

  148. Telefon kullanım ücreti

  149. MADDE 18 – (1) Kurulmuş olan sözleşmeye ilişkin olarak tüketicilerin iletişime geçebilmesi için satıcı veya sağlayıcı tarafından bir telefon hattı tahsis edilmesi durumunda, bu hat ile ilgili olarak satıcı veya sağlayıcı olağan ücret tarifesinden daha yüksek bir tarife seçemez.

  150. İlave ödemeler

  151. MADDE 19 – (1) Sözleşme kurulmadan önce, sözleşme yükümlülüğünden kaynaklanan ve üzerinde anlaşılmış esas bedel dışında herhangi bir ilave bedel talep edilebilmesi için tüketicinin açık onayının ayrıca alınması zorunludur.

  152. (2) Tüketicinin açık onayı alınmadan ilave ödeme yükümlülüğü doğuran seçeneklerin kendiliğinden seçili olarak sunulmuş olmasından dolayı tüketici bir ödemede bulunmuş ise, satıcı veya sağlayıcı bu ödemelerin iadesini derhal yapmak zorundadır.

  153. Bilgilerin saklanması ve ispat yükümlülüğü

  154. MADDE 20 - (1) Satıcı veya sağlayıcı, bu Yönetmelik kapsamında düzenlenen cayma hakkı, bilgilendirme, teslimat ve diğer hususlardaki yükümlülüklerine dair her bir işleme ilişkin bilgi ve belgeyi üç yıl boyunca saklamak zorundadır.

  155. (2) Oluşturdukları sistem çerçevesinde, uzaktan iletişim araçlarını kullanmak veya kullandırmak suretiyle satıcı veya sağlayıcı adına mesafeli sözleşme kurulmasına aracılık edenler, bu Yönetmelikte yer alan hususlardan dolayı satıcı veya sağlayıcı ile yapılan işlemlere ilişkin kayıtları üç yıl boyunca tutmak ve istenilmesi halinde bu bilgileri ilgili kurum, kuruluş ve tüketicilere vermekle yükümlüdür.

  156. (3) Satıcı veya sağlayıcı elektronik ortamda tüketiciye teslim edilen gayri maddi malların veya ifa edilen hizmetlerin ayıpsız olduğunu ispatla yükümlüdür.

  157. BEŞİNCİ BÖLÜM

  158. Çeşitli ve Son Hükümler

  159. Yürürlükten kaldırılan yönetmelik

  160. MADDE 21 – (1) 6/3/2011 tarihli ve 27866 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Mesafeli Sözleşmelere Dair Yönetmelik yürürlükten kaldırılmıştır.

  161. Yürürlük

  162. MADDE 22 – (1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinden itibaren üç ay sonra yürürlüğe girer.

  163. Yürütme

  164. MADDE 23 – (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Gümrük ve Ticaret Bakanı yürütür.

  165.  

  166.  

  167. EK

  168. ÖRNEK CAYMA FORMU

  169.  

  170. (Bu form, sadece sözleşmeden cayma hakkı kullanılmak istenildiğinde doldurup

  171. gönderilecektir.)

  172.  
    -Kime: (Satıcı veya sağlayıcı tarafından doldurulacak olan bu kısımda satıcı veya sağlayıcının ismi, unvanı, adresi varsa faks numarası ve e-posta adresi yer alacaktır.)

  173.  
    -Bu formla aşağıdaki malların satışına veya hizmetlerin sunulmasına ilişkin sözleşmeden cayma hakkımı kullandığımı beyan ederim.


  174. -Sipariş tarihi veya teslim tarihi:

  175. -Cayma hakkına konu mal veya hizmet:

  176. -Cayma hakkına konu mal veya hizmetin bedeli:

  177. -Tüketicinin adı ve soyadı:

  178. -Tüketicinin adresi:

  179. -Tüketicinin imzası: (Sadece kâğıt üzerinde gönderilmesi halinde)

  180. -Tarih:

  181.  

  182.  

  183.  

  184.  

  185.  

  186.  

  187.  

  188.  

  189.  

  190.  

  191.  

  192.  

  193.  

  194.  

  195.  

  196.  

  197.  

  198.  

  199. Kullanım Şartları

  200.   www.GamerX.com.tr sitesine girmeniz veya bu internet sitesindeki herhangi bir bilgiyi kullanmanız aşağıdaki koşulları kabul ettiğiniz anlamına gelir.

  201.     www.GamerX.com.tr sitesine girilmesi, sitenin ya da sitedeki bilgilerin ve diğer verilerin programların vs. kullanılması sebebiyle, sözleşmenin ihlali, haksız fiil, ya da başkaca sebeplere binaen, doğabilecek doğrudan ya da dolaylı hiçbir zarardan Gamer X sorumlu değildir. Gamer X, sözleşmenin ihlali, haksız fiil, ihmal veya diğer sebepler neticesinde; işlemin kesintiye uğraması, hata, ihmal, kesinti hususunda herhangi bir sorumluluk kabul etmez.

  202.     Gamer X işbu site ve www.GamerX.com.tr uzantısında mevcut her tür hizmet, ürün, siteyi kullanma koşulları ile sitede sunulan bilgileri önceden bir ihtara gerek olmaksızın değiştirme, siteyi yeniden organize etme, yayını durdurma hakkını saklı tutar. Değişiklikler sitede yayım anında yürürlüğe girer. Sitenin kullanımı ya da siteye giriş ile bu değişiklikler de kabul edilmiş sayılır. Bu koşullar link verilen diğer web sayfaları için de geçerlidir.

  203.     Gamer X, sözleşmenin ihlali, haksız fiil, ihmal veya diğer sebepler neticesinde; işlemin kesintiye uğraması, hata, ihmal, kesinti, silinme, kayıp, işlemin veya iletişimin gecikmesi, bilgisayar virüsü, iletişim hatası, hırsızlık, imha veya izinsiz olarak kayıtlara girilmesi, değiştirilmesi veya kullanılması hususunda herhangi bir sorumluluk kabul etmez.

  204.     Bu internet sitesi Gamer X;in kontrolü altında olmayan başka internet sitelerine bağlantı veya referans içerebilir. Gamer X, bu sitelerin içerikleri veya içerdikleri diğer bağlantılardan sorumlu değildir.

  205.     Gamer X bu internet sitesinin genel görünüm ve dizaynı ile internet sitesindeki tüm bilgi, resim, Gamer X markası ve diğer markalar, www.GamerX.com.tr alan adı, logo, ikon, demonstratif, yazılı, elektronik, grafik veya makinede okunabilir şekilde sunulan teknik veriler, bilgisayar yazılımları, uygulanan satış sistemi, iş metodu ve iş modeli de dahil tüm materyallerin ("Materyaller") ve bunlara ilişkin fikri ve sınai mülkiyet haklarının sahibi veya lisans sahibidir ve yasal koruma altındadır. Internet sitesinde bulunan hiçbir Materyal; önceden izin alınmadan ve kaynak gösterilmeden, kod ve yazılım da dahil olmak üzere, değiştirilemez, kopyalanamaz, çoğaltılamaz, başka bir lisana çevrilemez, yeniden yayımlanamaz, başka bir bilgisayara yüklenemez, postalanamaz, iletilemez, sunulamaz ya da dağıtılamaz. Internet sitesinin bütünü veya bir kısmı başka bir internet sitesinde izinsiz olarak kullanılamaz. Aksine hareketler hukuki ve cezai sorumluluğu gerektirir. Gamer X'in burada açıkça belirtilmeyen diğer tüm hakları saklıdır.

  206.     Gamer X, dilediği zaman bu yasal uyarı sayfasının içeriğini güncelleme yetkisini saklı tutmaktadır ve kullanıcılarına siteye her girişte yasal uyarı sayfasını ziyaret etmelerini tavsiye etmektedir.

  207.  

  208.  

  209.  

  210.  

  211.  

  212.  

  213.  

  214.  

  215.  

  216. Kişisel Verilere İlişkin Aydınlatma Metni

  217. Gamer X Oyuncu Koltukları  (www.gamerX.com.tr) olarak; 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (KVKK), Avrupa Birliği Genel Veri Koruma Tüzüğü (GDPR) ve ilgili mevzuat ve yasal düzenlemelerden kaynaklanan faaliyetleri çerçevesinde kişisel verilerinizin işlenmesi, saklanması ve aktarılmasına ilişkin ziyaretçilerimizi, çevrimiçi ziyaretçilerimizi, müşterilerimizi, potansiyel müşterilerimizi, tedarikçi çalışanlarımızı, tedarikçi yetkililerimizi bilgilendirmek amacıyla işbu aydınlatma metnini hazırladık.

  218. ​​

  219. 1) İşlediğimiz Kişisel Veri Kategorileriniz Nelerdir ve Bunları Hangi Amaçlarla İşliyoruz?

  220. Kişisel bilgileriniz Gamer X tarafından KVKK’nın 4.2. maddesinde öngörülen; hukuka ve dürüstlük kurallarına uygun olma, doğru ve gerektiğinde güncel olma, belirli, açık ve meşru amaçlar için işlenme, işlendikleri amaçla bağlantılı, sınırlı ve ölçülü olma, ilgili mevzuatta öngörülen veya işlendikleri amaç için gerekli olan süre kadar muhafaza edilme, ilkelerine uygun olarak, iş ortaklarımızla kurduğumuz ve devam eden iş ilişkilerimiz kapsamında (bir kişinin birden çok kategoriye girmesi mümkündür) aşağıda belirtilen amaçlar doğrultusunda işlenebilecektir.

  221. A. Ziyaretçilerimiz

  222. Ziyaretçilerimizin kimlik bilgileri (örneğin. Ad, Soyad, TC Kimlik numarası, doğum yeri ve tarihi gibi), ziyaretçi kayıtlarının oluşturulması ve takibinin sağlanması amacıyla işlenecektir.

  223. B. Çevrimiçi Ziyaretçilerimiz

  224. Web sitemizi kullanan çevrimiçi ziyaretçilerimizin işlem güvenliği bilgileri (ör. IP adresi bilginiz), pazarlama bilgileri (ör. Alışveriş geçmişi bilgileri, çerez kayıtları) ve (bizlere bunları bildirdiğiniz takdirde) kimlik bilgileri, iletişim bilgileri (e-posta adresiniz, açık adresiniz, telefon numaranız); Faaliyetlerin mevzuata uygun, yürütülmesi, bilgi güvenliği süreçlerinin yürütülmesi, talep/şikâyetlerin takibi, iletişim faaliyetlerinin yürütülmesi, yetkili kişi, kurum ve kuruluşlara bilgi verilmesi, internet aracılığıyla web sitemize erişiminizi sağlayabilmek amacıyla işlenecektir.

  225. C. Müşterilerimiz

  226. Gerçek kişi müşterilerimizin veya tüzel kişi müşterilerimizin yetkililerinin ve/veya çalışanlarının kimlik bilgileri, iletişim bilgileri, müşteri işlemi bilgileri (ör. Sipariş bilgisi), finans bilgileri (ör. Bilanço bilgileri), hukuki işlem bilgileri, pazarlama bilgileri (ör. alışveriş geçmişi bilgileri gibi); Faaliyetlerin mevzuata uygun yürütülmesi, finans ve muhasebe işlerinin yürütülmesi, iş faaliyetlerinin yürütülmesi/denetimi, lojistik faaliyetlerinin yürütülmesi, mal/hizmet satış sonrası destek hizmetlerinin yürütülmesi, mal/hizmet satış süreçlerinin yürütülmesi, pazarlama analiz çalışmalarının yürütülmesi, sözleşme süreçlerinin yürütülmesi, yetkili kişi, kurum ve kuruluşlara bilgi verilmesi, hukuki uyuşmazlıkların giderilmesi, saklama ve arşiv faaliyetlerinin yürütülmesi, risk yönetimi süreçlerinin yürütülmesi, reklam/kampanya/promosyon süreçlerinin yürütülmesi, ticari elektronik ileti gönderebilmesi, firma/ürün/hizmetlere bağlılık süreçlerinin yürütülmesi, iletişim faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile işlenecektir.

  227. D. Potansiyel Müşterilerimiz

  228. Gerçek kişi müşterilerimizin veya tüzel kişi müşterilerimizin yetkililerinin ve/veya çalışanlarının kimlik bilgileri, iletişim bilgileri, müşteri işlemi bilgileri, pazarlama bilgileri; mal/hizmet satış süreçlerinin yönetilmesi, sözleşme süreçlerinin yürütülmesi, reklam/kampanya/promosyon süreçlerinin yürütülmesi, ticari elektronik ileti gönderebilmesi, pazarlama analiz çalışmalarının yürütülmesi amaçları ile işlenecektir.
    E. Çözüm Ortaklarımız

  229. Gerçek kişi çözüm ortaklarımızın veya tüzel kişi çözüm ortaklarımızın yetkililerinin ve/veya çalışanlarının kimlik bilgileri, iletişim bilgileri, bayi işlemi bilgileri (sipariş bilgisi vb.), finans bilgileri (bilanço bilgileri vb.), hukuki işlem bilgileri, pazarlama bilgileri (alışveriş geçmişi bilgileri); faaliyetlerin mevzuata uygun yürütülmesi, finans ve muhasebe işlerinin yürütülmesi, iş faaliyetlerinin yürütülmesi/denetimi, lojistik faaliyetlerinin yürütülmesi, mal/hizmet satış sonrası destek hizmetlerinin yürütülmesi, mal/hizmet satış süreçlerinin yürütülmesi, pazarlama analiz çalışmalarının yürütülmesi, sözleşme süreçlerinin yürütülmesi, yetkili kişi, kurum ve kuruluşlara bilgi verilmesi, hukuki uyuşmazlıkların giderilmesi, saklama ve arşiv faaliyetlerinin yürütülmesi, risk yönetimi süreçlerinin yürütülmesi, reklam/kampanya/promosyon süreçlerinin yürütülmesi, ticari elektronik ileti gönderebilmesi, son tüketiciye hizmet süreçlerinin yürütülmesi, iletişim faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile işlenecektir.

  230.  

  231.  

  232. F. Tedarikçi Çalışanımız

  233. Tedarikçi çalışanımızın kimlik bilgileri, iletişim bilgileri, mesleki deneyim bilgileri (ör. Meslek içi eğitim bilgileri); iletişim faaliyetlerinin yürütülmesi, İş faaliyetlerinin yürütülmesi/denetimi, Tedarik zinciri yönetimi süreçlerinin yürütülmesi, Lojistik faaliyetlerinin yürütülmesi, Faaliyetlerin mevzuata uygun yürütülmesi, İş sağlığı/güvenliği faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile işlenecektir.

  234. G. Tedarikçi Yetkilimiz

  235. Gerçek kişi tedarikçilerimizin veya tüzel kişi tedarikçi yetkililerimizin kimlik bilgileri, iletişim bilgileri, müşteri işlemi bilgileri, finans bilgileri, pazarlama bilgileri, hukuki işlem bilgileri; İş faaliyetlerinin yürütülmesi/denetimi, mal/hizmet satın alım süreçlerinin yürütülmesi, Finans ve muhasebe işlerinin yürütülmesi, Sözleşme süreçlerinin yürütülmesi, Yatırım süreçlerinin yürütülmesi, Hukuk işlerinin takibi ve yürütülmesi amaçları ile işlenecektir.

  236. 2) Kişisel Verilerinizin Toplanma Yöntemleri Nelerdir?

  237. Yukarıda kategoriler halinde belirtilen kişisel verileriniz; sipariş formları, sözleşmeler, ziyaretçi formları gibi fiziki yollarla veya bilgi sistemleri ve elektronik cihazlar (ör. Telekomünikasyon altyapısı, bilgisayar ve telefonlar), üçüncü taraflar, web sitemiz ve ilgili kişi tarafından beyan edilen diğer belgeler vasıtasıyla otomatik olan veya otomatik olmayan yollarla toplanmaktadır.

  238. 3) Kişisel Verilerinizi Ne Kadar Süre Muhafaza Ediyoruz?

  239. Yukarıda kategoriler halinde belirtilen kişisel verileriniz, ilgili mevzuatta bir sure öngörülmüşse öngörülen süre kadar; eğer süre öngörülmemiş ise meşru menfaatimiz devam ettiği süre boyunca aşağıdaki kriterler göz önüne alınarak saklanmaktadır.
    1.    Gamer X uygulamaları
    2.    Uygulanan ticari teamüller
    3.    İlgili mevzuatta öngörülen zamanaşımı süreleri
    İşbu süreler sonunda saklanan kişisel veriler silinmekte, yok edilmekte veya anonim hale getirmektedir.

  240. 4) Kişisel Verilerinizin Toplanmasının Hukuki Sebebi Nedir?

  241. Kişisel verileriniz, Gamer X tarafından; yukarıda açıklanan amaçların gerçekleştirilmesi doğrultusunda KVKK’nın 5. maddesinde belirtilmiş olan;
    1.     Kanunlarda açıkça öngörülmesi,
    2.     Bir sözleşmenin kurulması veya ifasıyla doğrudan doğruya ilgili olması kaydıyla; sözleşmenin taraflarına ait kişisel verilerin işlenmesinin gerekli olması,
    3.     Veri sorumlusunun hukuki yükümlülüğünü yerine getirebilmesi için zorunlu olması,  Bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması için veri işlemenin zorunlu olması, İlgili kişinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, veri sorumlusunun meşru menfaatleri için veri işlenmesinin zorunlu olması hukuki sebeplerine dayanılarak işlenmektedir.
    4.    Çözüm Ortaklarımızın Müşterilerimizin ve Potansiyel Müşterilerimizin Kimlik ve iletişim verileri, açık rızalarına dayanılarak reklam, kampanya, tanıtım yapılması ve ticari elektronik ileti gönderilebilmesi amaçlarıyla işlenecektir. Sizlerin her zaman reklam, kampanya, tanıtım yapılması ve ticari elektronik ileti gönderilebilmesi faaliyetlerimiz konusunda iletişim kurulmasının durdurulmasını isteme, açık rızanızı geri çekme hakkınız mevcuttur.
    Bundan sonra reklam, kampanya, tanıtım yapılması ve ticari elektronik ileti gönderilebilmesi faaliyetleri için iletişim kurulmasını istemiyorsanız bizimle paylaştığınız iletişim bilgileri üzerinden iptal hakkınızı kullanabilirsiniz.

  242. 5) Kişisel Verilerinizi Üçüncü Bir Kişiye Aktarıyor Muyuz?

  243. 1.    Ziyaretçilerimize ait kişisel veriler, hukuki uyuşmazlıkların giderilmesi amacıyla ve ilgili mevzuat gereği talep edilmesi halinde kolluk kuvvetleri ve adli makamlarla paylaşılabilecektir.
    2.    Çevrimiçi ziyaretçilerimize ait kişisel veriler, hukuki uyuşmazlıkların giderilmesi amacıyla ve ilgili mevzuat gereği talep edilmesi halinde adli makamlar ve yetkili kamu kurum ve kuruluşları ile paylaşılabilecektir.
    3.    Müşterilerimize ait kişisel veriler, yasal düzenlemelerin öngördüğü kapsamda, hukuk işlerinin takibi ve yürütülmesi, faaliyetlerin mevzuata uygun yürütülmesi, yetkili kişi, kurum ve kuruluşlara bilgi verilmesi amacıyla yetkili kamu kurum ve kuruluşlarına; iş faaliyetlerinin yürütülmesi/denetimi, risk yönetimi süreçlerinin yürütülmesi, hizmetlerimizin gereği gibi ifa edilebilmesi amacıyla gerekli olduğu ölçüde topluluk şirketlerimize, çözüm ortaklarımıza, kargo şirketlerine, tedarikçilere, bankalara ve mali müşavirimize aktarılmaktadır. Ayrıca söz konusu kişisel veriler, ileride çıkabilecek hukuki uyuşmazlıklarda delil olarak kullanılabilmesi amacıyla hizmet aldığımız hukuk bürosuna ve adli makamlara aktarılabilecektir.
    4.    Potansiyel müşterilerimize ait kişisel veriler, hizmetlerimizin gereği gibi ifa edilebilmesi amacıyla gerekli olduğu ölçüde çözüm ortaklarımıza ve ileride çıkabilecek hukuki uyuşmazlıklarda delil olarak kullanılabilmesi amacıyla hizmet aldığımız hukuk bürosuna ve adli makamlara aktarılabilecektir.
    5.    Çözüm ortaklarımıza ait kişisel veriler, yasal düzenlemelerin öngördüğü kapsamda, faaliyetlerin mevzuata uygun yürütülmesi, yetkili kişi, kurum ve kuruluşlara bilgi verilmesi amacıyla yetkili kamu kurum ve kuruluşlarına; iş faaliyetlerinin yürütülmesi/denetimi, risk yönetimi süreçlerinin yürütülmesi, hukuk işlerinin takibi ve yürütülmesi, hizmetlerimizin gereği gibi ifa edilebilmesi amacıyla gerekli olduğu ölçüde çözüm ortaklarımıza, kargo şirketlerine, tedarikçilere, bankalara aktarılmaktadır. Ayrıca söz konusu kişisel veriler, ileride çıkabilecek hukuki uyuşmazlıklarda delil olarak kullanılabilmesi amacıyla hizmet aldığımız hukuk bürosuna ve adli makamlara aktarılabilir.
    6.    Tedarikçi çalışanımıza ait kişisel veriler, yasal düzenlemenin öngördüğü kapsamda, faaliyetlerin mevzuata uygun yürütülmesi, yetkili kişi, kurum ve kuruluşlara bilgi verilmesi, hukuk işlerinin takibi ve yürütülmesi iş faaliyetlerinin yürütülmesi/denetimi amaçlarıyla yetkili kamu kurum ve kuruluşlarına; hizmetin gereği gibi ifa edilebilmesi amacıyla gerekli olduğu ölçüde topluluk şirketlerine, kargo şirketlerine, tedarikçilere, mali müşavirlik ofisimize ve bankalara aktarılmaktadır. Ayrıca söz konusu kişisel veriler, ileride çıkabilecek hukuki uyuşmazlıklarda delil olarak kullanılabilmesi amacıyla hizmet aldığımız hukuk bürosuna ve adli makamlara aktarılabilir.
    7.    Tedarikçi yetkilimize ait kişisel veriler, yasal düzenlemelerin öngördüğü kapsamda, faaliyetlerin mevzuata uygun yürütülmesi, hukuk işlerinin takibi ve yürütülmesi, yetkili kişi, kurum ve kuruluşlara bilgi verilmesi, iş faaliyetlerinin yürütülmesi/denetimi amacıyla yetkili kamu kurum ve kuruluşlarına; hizmetin gereği gibi ifa edilebilmesi amacıyla gerekli olduğu ölçüde topluluk şirketlerine, tedarikçilere, kargo şirketlerine, bankalara ve mali müşavirimize aktarılmaktadır. Ayrıca söz konusu kişisel veriler, ileride çıkabilecek hukuki uyuşmazlıklarda delil olarak kullanılabilmesi amacıyla hizmet aldığımız hukuk bürosuna ve adli makamlara aktarılabilecektir.

  244. 6) Kişisel Verilerinizi Yurt Dışına Aktarıyor muyuz?

  245. KVKK’nın 9. maddesi çerçevesindeki kurallara dayanarak yurtdışındaki üçüncü kişilerle, iş ortaklarımızla / tedarikçilerimizle paylaşılabilir.

  246. 7) Kişisel Verileriniz ile İlgili Haklarınızı Nasıl Kullanabilirsiniz?

  247. Düzeltme Hakkı: Yanlış olduğunu düşündüğünüz herhangi bir kişisel verileriniz mevcut ise, şirketimizden bunun düzeltilmesini talep etme hakkınız vardır. Aynı zamanda eksik olduğunu düşündüğünüz herhangi bir kişisel veriniz mevcut ise, şirketimizden bunun tamamlanmasını talep etme hakkınız da bulunmaktadır.
    Erişim Hakkı: Şirketimizden kişisel verilerinizin kopyasını talep etme hakkınız vardır. Bu faaliyet için sizlerden bir miktar ödeme talep edilebilir.
    Rızanızı Geri Çekme: Şirketimize vermiş olduğunuz açık rızanızın geri çekilmesinden önce rızaya dayalı olarak gerçekleştirilen işleme faaliyetinin hukuka uygunluğu etkilenmeden, herhangi bir zamanda rızayı geri çekme hakkınız vardır.
    Unutulma Hakkı: Belirli durumlarda şirketimizden kişisel verilerinizin silinmesini talep etme hakkınız vardır.
    Veri Taşınabilirlik Hakkı: Belirli durumlarda şirketimizden, elde ettiğimiz kişisel verilerinizin başka bir organizasyona veya direkt size aktarılmasını talep etme hakkınız vardır.
    İşleme Sürecini Sınırlama Hakkı: Belirli durumlarda şirketimizden kişisel verilerinizin işlenmesinin sınırlanmasını talep etme hakkınız vardır.
    İşleme Sürecine İtiraz Hakkı: Belirli durumlarda şirketimizden kişisel verilerinizin işlenmesine itiraz etme hakkınız vardır.
    Bir Denetim Makamına Şikâyette Bulunma Hakkı: Kişisel verilerinizi geçerli veri koruma yönergelerine aykırı olarak işlediğimiz kanaatindeyseniz, öncelikle Avrupa Birliği’nde yaşıyorsanız mutat meskeniniz veya işyeriniz olan veya veri koruma ihlalinin gerçekleştiğini düşündüğünüz Üye Ülke ’deki ilgili denetim düzenleyici otorite olmak üzere, yetkili düzenleyici otoritede şikâyette bulunmak haklarına sahipsiniz.
    Yukarıda bahsedilen haklarla ilgili talepleriniz ile KVKK’nın ilgili kişilerin haklarını düzenleyen 11. maddesi kapsamındaki taleplerinizi Gamer X'a ait “www.Gamer X.com.tr” adresinde yer alan “Veri Sorumlusuna Başvuru Usul ve Esasları Hakkında Tebliğ” uyarınca sizlere kolaylık sağlaması adına hazırlanan “Veri Sorumlusuna Başvuru Formu” aracılığıyla bizlere iletebilirsiniz.

  248. Veri Sorumlusu: Gamer X
    Adres: Kemalpaşa Mah. Lise cad. No:11 Merkez / Çanakkale
    E-Posta: support@GamerX.com.tr

  249.  

  250.  

  251.  

  252.  

  253.  

  254.  

  255.  

  256.  

  257.  

  258.  

  259.  

  260.  

  261.  

  262.  

  263. Kişisel Verilerin İşlenmesi Ve Korunması

  264. Kişisel Verilerin İşlenmesi ve Korunması

  265. Gamer X olarak kişisel verilerinizin güvenliği konusundaki hassasiyetimizi belirtmek isteriz. 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (KVKK) 10.maddesi çerçevesinde belirtilen; Veri Sorumlusu sıfatı ile şirketimizle bağlantılı potansiyel müşteri adayları, web/mobil sitemizi kullanan tüm kişilere ait veriler KVKK ilkelerine uygun olarak toplamakta, işlemekte ve muhafaza edilmektedir. Bu bağlamda Aydınlatma yükümlülüğü çerçevesindeki tüm bilgiler aşağıda belirtilmektedir.

  266. Kişisel Verilerin Toplanması ve İşlenmesi Amacı

  267. Kişisel verileriniz şirketimiz ile iletişime geçmiş olduğunuz ofis, çağrı merkezimiz, web/mobil sitemiz, e-posta, sosyal medya mecralarımız ve benzeri vasıtalarla otomatik olarak ya da sözlü olarak toplanabilmekte ve işlenebilmektedir. Toplanan kişisel verileriniz (TC Kimlik Numarası, kimlik seri / sıra numarası, doğum yeri / tarihi, ad / soyad gibi kimlik bilgilerini, e-mail adresi, telefon numarası ve adresi gibi iletişim bilgilerini),

  268. Web/Mobil sitelerimiz üzerinden sunulan hizmetlerden sizleri en üst düzeyde faydalandırabilmek,

  269. Şirketimiz tarafından verilen alt yapı, destek ve satış vb. hizmetlerin geliştirilmesi, güncellenmesini ve cevaplanmasını sağlayabilmek,

  270. Sunduğumuz hizmetler adına müşterilerimizle iletişimi sağlayabilmek adına tüm iletişim bilgilerini kaydetmek,

  271. İş sözleşmesinin kurulması, geçerliliği ve sonlandırılması,

  272. Fatura işlemleri için gerekli kimlik, iletişim bilgileriniz ve ödeme kredi kartı ile yapılacaksa kredi kartı bilgileriniz. (Kredi kartı bilgileriniz sadece ödeme alacağımız aracı kuruluşlar tarafından giriş yapılarak şirketimiz bünyesinde saklanmamaktadır.)

  273. Verilerin işleme amacına uygun olarak piyasa araştırması, ürünlerin reklam, pazarlama, tanıtım ve kampanyaları hakkında bilgi verilmesi,

  274. Alt yapımızı kullanmanız halinde satışlarınız, sistemi kullanırken girmiş olduğunuz bilgiler ve e-ticaret sitenizin işlemesini sağlamak adına oluşturmuş olduğunuz veriler,

  275. Hukuki yükümlülüklerin sağlanması ve hukuki uyuşmazlıkların çözümlenmesiyle ilgili yasal sorumluluk süreçleri,

  276. Şirketimizle iş birliği içerisinde olan çözüm ortaklarımız aracılığı ile hizmetlerimiz hakkında müşterilerimizi bilgilendirmek,

  277. Elektronik ortamda mail, destek sistemi, yazılı ve sözlü sorularınızı cevaplayabilmek adına KVKK'nın 5.ve 6.maddelerine göre veri işleme kuralları ve amaçları dahilinde toplanmakta ve işlenmektedir.

  278. Elektronik Ticaret Sözleşmesinin Kurulması ile Beraber;

  279. Kimlik bilgileriniz (ad soyad, doğum tarihi / yeri, TC Kimlik No)

  280. İletişim bilgileriniz (açık adres, e-posta adresi, telefon numarası)

  281. Fatura talep etmeniz halinde bizimle paylaşmanız halinde (TC Kimlik No, Vergi Kimlik No, Vergi Dairesi)

  282. Kredi kartı ile ödeme yapmanız halinde ödeme kuruluşuna gönderilmek üzere işlenmesi

  283. Ödeme yöntemi olarak havale seçilmesi halinde banka iban ve kullandığınız bankaya ilişkin bilgiler.

  284. Kullanıcı Olmanız Halinde;

  285. Size özel verilmiş kullanıcı adı ve şifreniz

  286. Şirketimiz tarafından verilen hizmetlerin kayıtları (talep ve şikâyet yönetimi)

  287. Şikâyetlerinize ilişkin alınan formla oluşan kayıtlar

  288. Kullanıcı olmanız halinde sağladığımız elektronik ticaret sistemi çerçevesinde veri işleyen sıfatı tutulması amacı Gamer X tarafınca işlenme amaçlarını ve vasıtalarını belirlemeden sadece depolama ve sistemin kullanılması ile oluşan müşterilerinize ait bilgiler,

  289. Esnaf veya tacir olmanız sebebi ile fırsat ve kampanyalarımdan yararlanabilmeniz için size gönderilen ticari iletileriniz gönderebilmemiz amacı ile işlenen iletişim verileriniz,

  290. Kişisel Verilerin Kimlere ve Hangi Amaç ile Aktarılabileceği

  291. Kişisel verileriniz şirketimizin faaliyetleri kapsamında doğrudan veya dolaylı olarak işbirliği içerisinde bulunduğumuz yurtiçi ya da yurtdışındaki çözüm ortağı kuruluşları, verilerin saklanması adına bulut şirketleri, Ödeme teknolojileri sunan ödeme aracıları, anlaşmalı olduğumuz bankalar, tanıtım, reklam ve elektronik iletilerin gönderilmesi faaliyetleri adına ajans, reklam ve pazarlama şirketleri ile hukuk, mali ve vergi danışmanları ile diğer üçüncü kişiler ve iş ortaklarımız ile paylaşılabilmektedir. Veri sorumlusu olarak kişisel verilerinizin hangi amaç ile kimlere aktarılacağı konusunda gerekli hukuki hassasiyeti göstermekte ve açık bir şekilde belirtmekteyiz. Şirketimize kişisel bilgilerini ileten kişiler bu konuya açık rıza göstermektedir.

  292. Kişisel Verileri Toplama Yöntemi ve Hukiki Sebepleri

  293. Kişisel verileriniz şirketimiz tarafından elektronik ortamda, yazılı ya da sözlü olarak yukarıda belirtmiş olduğumuz amaçlar doğrultusunda toplanmakta ve işlenmektedir. Sunmuş olduğumuz hizmetlerin hukuki ve yasal çerçeveler doğrultusunda sözleşmenin kurulmasındaki geçerli tüm hukuki sorumluluğunu yerine getirmek amacıyla toplanmakta ve işlenmektedir.

  294. Kişisel Verileri Koruma Kanunu'ndan Doğan Haklarınız

  295. Kişisel veri işlenip işlenmediğini öğrenme,

  296. Kişisel verileri işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme,

  297. Kişisel verilerin işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme,

  298. Yurt içinde veya yurt dışında kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişileri bilme,

  299. Kişisel verilerin eksik veya yanlış işlenmiş olması hâlinde bunların düzeltilmesini isteme,

  300. 7’nci maddede öngörülen şartlar çerçevesinde kişisel verilerin silinmesini veya yok edilmesini isteme,

  301. (d) ve (e) bentleri uyarınca yapılan işlemlerin, kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,

  302. İşlenen verilerin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle kişinin kendisi aleyhine bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme,

  303. Kişisel verilerin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğraması hâlinde zararın giderilmesini talep etme, haklarına sahiptir. Kişisel Verileri Koruma Kanunu'nun 13. maddesinin 1. fıkrasına göre yukarıda belirtilen haklarınızı kullanabilmek için talebinizi, "www.GamerX.com.tr" adresimizde bulunan iletişim formu ile ya da KVKK Başvuru Formu'nu doldurarak, formun imzalı bir nüshasını Kemalpaşa Mah. Lise Cad. No:11 Merkez/Çnakkale

  304. Veya e-posta adresiniz üzerinden support@GamerX.com.tr  adresimize kimliğinizi doğrulayan belgelerle birlikte elektronik olarak iletmeyi tercih edebilirsiniz.

  305.  

  306.  

  307. Veri Saklama, Anonimleştirme ve İmha

  308.  

  309.  

  310. Veri Saklama, Anonimleştirme ve İmha Politikası

  311. 1. Amaç

  312. Bu prosedürün amacı, bilginin elde edilmesi, işlenmesi ve saklanmasında kullanılan tüm basılı ve yazılı içerik, bilgi teknolojileri varlıkları ve çevre birimlerinin gerekli durumlarda güvenli ve 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Hakkında Kanun ‘una uygun bir şekilde imha edilmesini sağlamak.

  313. 2. Kapsam

  314. Prosedür tüm kişisel, ticari veri kayıtlarını ve iş süreçlerini kapsar.

  315. 3. Tanımlar

  316. Kanun : 6698 “Kişisel verilerin korunması” kanununu ifade eder.

  317. Kişisel Veri : Kişisel veri, kimliği belirli veya belirlenebilir gerçek kişiye ilişkin her türlü bilgiyi ifade eder. Bir kişinin belirli veya belirlenebilir olması, mevcut verilerin herhangi bir şekilde bir gerçek kişiyle ilişkilendirilmesi suretiyle, o kişinin tanımlanabilir hale getirilmesini ifade eder.

  318. Karartma : Kişisel verilerin bütününün, kimliği belirli veya belirlenebilir bir gerçek kişiyle ilişkilendirilemeyecek şekilde üstlerinin çizilmesi, boyanması ve buzlanması gibi işlemleri,

  319. Kayıt ortamı : Tamamen veya kısmen otomatik olan ya da herhangi bir veri kayıt sisteminin parçası olmak kaydıyla otomatik olmayan yollarla işlenen kişisel verilerin bulunduğu her türlü ortamı,

  320. Kişisel veri saklama ve imha politikası : Veri sorumlularının, kişisel verilerin işlendikleri amaç için gerekli olan azami süreyi belirleme işlemi ile silme, yok etme ve anonim hale getirme işlemi için dayanak yaptıkları politikayı,

  321. Maskeleme: Kişisel verilerin belli alanlarının, kimliği belirli veya belirlenebilir bir gerçek kişiyle ilişkilendirilemeyecek şekilde silinmesi, üstlerinin çizilmesi, boyanması ve yıldızlanması gibi işlemleri,

  322. Özel Nitelikli Kişisel Veri: Kişilerin ırkı, etnik kökeni, siyasi düşüncesi, felsefi inancı, dini, mezhebi

  323. Veya diğer inançları, kılık ve kıyafeti, dernek, vakıf ya da sendika üyeliği, sağlığı, cinsel hayatı, ceza

  324. Mahkûmiyeti ve güvenlik tedbirleriyle ilgili verileri ile biyometrik ve genetik verilerdir.

  325. Periyodik imha: Kanunda yer alan kişisel verilerin işlenme şartlarının tamamının ortadan kalkması durumunda kişisel verileri saklama ve imha politikasında belirtilen ve tekrar eden aralıklarla resen gerçekleştirilecek silme, yok etme veya anonim hale getirmesi işlemidir.

  326. 4. Referanslar

  327. 6698 Sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunun 30224 Sayılı 28.10.2018 tarihli Kişisel Verilerin Silinmesi, Yok Edilmesi Veya Anonim Hale Getirilmesi Hakkında Yönetmelik

  328. 5. Uygulama

  329. 5.1. Varlıkların İmhası

  330. Kişisel verilerin işlenmesine yönelik amaç unsurunun ortadan kalkması, açık rızanın geri alınmış olması veya Kanunun 5. ve 6. maddelerinde yer alan kişisel verilerin işlenme şartlarının tamamının ortadan kalkması ya da adı geçen maddelerde istisnalardan hiçbirinin uygulanamayacağı bir durumun söz konusu olması halinde, işlenme şartları ortadan kalkan kişisel veriler, ilgili iş birimi tarafından, iş ihtiyaçları göz önüne alınarak, Yönetmeliğin 7., 8., 9. veya 10. maddeleri ( Kişisel Verilerin Silinmesi, Yok Edilmesi veya Anonim Hale Getirilmesi maddeleri ) kapsamında, uygulanan yöntemin gerekçesi de açıklanmak suretiyle silinir, yok edilir veya anonim hale getirilir. Ancak kesinleşmiş bir mahkeme kararının söz konusu olması halinde mahkeme kararı ile hükmedilen imha yöntemi uygulanmak zorundadır.

  331. Bilgi kayıt özelliğine sahip her türlü cihazın üzerindeki bilgiler yetkisiz erişime karşı silinir ve cihaz üzerindeki disk ve kayıt mekanizması fiziksel olarak tahrip edilir. Ortam/Cihaz İmha Tutanağı bilgi sistemleri operatörü tarafından doldurulur ve imzalanır. Tarih, cihaz bilgisi, imha sebebi vb. bilgiler girilerek imha işlemi kayıt altına alınır.

  332. Verilerin Silinmesi Yöntemleri

  333. a. Kâğıt Ortamında Bulunan Kişisel Veriler: Kağıt öğütücü ile imha edilerek ya da gerekli durumlarda karartma yöntemi kullanılarak silinmektedir.

  334. b. Merkezi Sunucuda Yer Alan Ofis Dosyaları: İşletim sistemindeki silme komutu ile silinir.

  335. c. Taşınabilir Medyada Bulunan Veriler: İşletim sistemindeki silme komutu ile silinir.

  336. d. Veri Tabanları: Verilerin bulunduğu ilgili satırlar veri tabanı komutları ile silinir.

  337. Varlıkların ve Verinin Yok Edilmesi Yöntemleri

  338. a. Yerel Sistemlerde: De-manyetize etme, fiziksel yok etme, üzerine yazma yöntemlerinden uygun olanı kullanılarak yok edilir.

  339. b. Çevresel Sistemler:

  340. •    Ağ cihazları (switch, router vb.):  a maddesinde belirtilen uygun yöntemler ile yok edilir.

  341. •    Flash tabanlı ortamlar: İlgili üreticinin önerdiği yöntemler ya da a maddesinde belirtilen yöntemler ile yok edilir.

  342. •    Manyetik bant: De-manyetize ederek ya da yakma, eritme gibi fiziksel yöntemlerle yok edilir.

  343. •    Sim Kart ve sabit hafıza kartları: a maddesinde de belirtilen uygun yöntemler ile yok edilir.

  344. •    Optik diskler: yakma, küçük parçalara ayırma, eritme gibi fiziksel yöntemlerle yok edilir.

  345. •    Veri Kayıt Ortamı sabit olan çevre birimleri: a maddesinde belirtilen uygun yöntemler ile yok edilir.

  346. c. Basılı Ortamlar: Kâğıt imha makinaları kullanılarak yok edilir. Orijinal kâğıt formattan tarama yoluyla elektronik ortama aktarılan Kişisel veriler ise bulundukları ortama göre uygun yöntemlerle yok edilirler.

  347. Kişisel Verilerin Anonim Hale Getirilmesi Yöntemleri:

  348. Kişisel verilerin Anonim hale getirilmesi aşamasında, Kişisel Verileri Koruma Kurumu’nun yayınladığı Kişisel Verilerin Silinmesi, Yok Edilmesi veya Anonim Hale Getirilmesi Rehberinde gösterilen Kişisel Verilerin Anonim hale getirilmesi yöntemlerinden uygun olanı kullanılır.

  349.  

  350. Periyodik gözden geçirmeler neticesinde veya herhangi bir anda veri işleme şartlarının ortadan kalkmış olduğu tespit edildiğinde ilgili kullanıcı veya veri sahibi, ilgili kişisel verinin kendi bünyesinde bulunan kayıt ortamından işbu politikaya göre silinmesine, yok edilmesine veya anonim hale getirilmesine karar verecektir. Tereddüt duyulan durumlarda ilgili veri sahibi iş biriminden görüş alınarak işlem yapılacaktır.

  351. Verilerin imha edilmesinde Devlet Arşivleri Genel Müdürlüğünün yayınladığı saklama sürelerini belirten yönetmelik dikkatte alınır. Birim arşivinde, Kurum arşivinde veya Devlet Arşivlerinde olması gereken süreler dolduktan sonra imha edilmesinde sakınca olmayan veriler imha edilmektedir.

  352. 5.1.1. Çok Paydaşlı Verilerin İmhası

  353. Merkezi Bilgi Sistemlerinde yer alan çok Paydaşlı veri sahipliği bulunan kişisel verilerin imhasına yönelik karar alınması gerektiğinde ise Veri Sorumlusu Temsilcisi görüşü alınarak ve söz konusu kişisel veri hakkında işbu politikaya göre verinin saklanmasına veya silinmesine, yok edilmesine veya anonim hale getirilmesine karar verilir.

  354. 5.1.2. Veri Sahibi Talebi Üzerine Kişisel Verilerin İmhası

  355. Kişisel verinin sahibi gerçek kişi, Kanunun 13. maddesine istinaden “Kişisel Veri Sahibi Başvuru Formu” ile Üniversiteye başvurarak kendisine ait kişisel verilerin silinmesini, yok edilmesini veya anonim hale getirilmesini talep ettiğinde, başvuru tarihinden itibaren en geç otuz gün içinde sonuçlandırılır. Kişisel verilerin silinmesi ya da yok edilmesine yönelik talepler ancak ilgili kişinin kimlik tespitinin yapılmış olması kaydıyla değerlendirilecektir. Başvuru yapan kişisel veri sahibine başvuru formunda belirlenen yöntemler aracılığıyla bilgi verilir. Yasal gereklilikler nedeniyle işleme şartları kalkmadıysa; talebe konu kişisel verilerinin silinemeyeceği veri sahibine beyan edilir. İlgili verinin işlendiği birim, kişisel verileri işleme şartlarının tamamının ortadan kalkıp kalkmadığını inceler. İşleme şartlarının tamamı ortadan kalkmışsa; talebe konu kişisel verileri en geç üç ay içerisinde siler, yok eder veya anonim hale getirir. Kişisel verileri işleme şartlarının tamamı ortadan kalkmış ve talebe konu kişisel veriler üçüncü kişilere aktarılmışsa, ilgili verinin işlendiği birim bu durumu derhal aktarım yapılan üçüncü kişiye bildirir ve üçüncü kişi nezdinde Yönetmelik kapsamında gerekli işlemlerin yapılmasını temin eder.

  356. 5.2. Kişisel Verilerin Periyodik Gözden Geçirmesi

  357. Kişisel veriyi işleyen ya da saklayan tüm kullanıcılar ve veri sahibi birimler işlemeyle ilgili şartların ortadan kalkıp kalkmadığını en geç altı aylık periyodlar içerisinde, kullandıkları veri kayıt ortamlarında gözden geçireceklerdir. Kişisel veri sahibinin başvurusu veya bir mahkemenin bildirimi üzerine, ilgili kullanıcı ve birimler, periyodik denetleme süresine bakmaksızın kullandıkları veri kayıt ortamlarında bu gözden geçirmeyi yapacaklardır. Kişisel verilerin silinmesi, yok edilmesi veya anonim hale getirilmesiyle ilgili yapılan bütün işlemler kayıt altına alınır ve söz konusu kayıtlar, diğer hukuki yükümlülükler hariç olmak üzere en az üç yıl süreyle saklanır.

  358. Kişisel verilerin silinmesi, yok edilmesi veya anonim hale getirilmesinde kanunun 4. (Kişisel Verilerin İşlenmesi) maddesindeki genel ilkeler ile 12. (Veri Güvenliğine İlişkin Yükümlülükler) maddesi kapsamında alınması gereken teknik ve idari tedbirlere, ilgili mevzuat hükümlerine, Kurul kararlarına ve mahkeme kararlarına uygun hareket edilmektedir.  

  359. 5.3. Kişisel Verilerin Saklanması

  360. Kişisel verilerin işlenme süreleri “Kişisel Veri İşleme Envanteri” içerisinde belirtilmiştir.  

  361. Periyodik imha ya da talep üzerine gerçekleştirilecek imha işlemlerinde söz konusu saklama ve imha süreleri dikkate alınacaktır.  Saklama ve imha süreçleri yasal bir zorunluluk olmadığı sürece veri sahibinin talebi üzerine değişkenlik gösterebilir.

  362. Kişisel veri güvenliğinin sağlanması için kişisel veri içeren kâğıt ortamındaki evraklar, CD, DVD ve USB gibi cihazların kullanılmadığı zamanlar da kilit altında tutulması, sadece yetkili personelin erişmesi ve giriş çıkışların kamera ile izlenmesi gibi fiziksel güvenliğe ilişkin önlemler alınmıştır. Dijital ortamda tutulan kişisel verilerin bulunduğu sunucular Üniversite sistem odasında, gerekli güvenlik önlemleri alınmış şekilde saklanmaktadır.

  363. Kişisel Verilerin Güvenliğinin Sağlanması için alınan idari ve teknik tedbirler detaylı olarak Kişisel Verilerin Korunması Ve İşlenmesi Politikasında yer almaktadır.

  364. 6. Kontrol

  365. Dokümanlar ihtiyaç halinde revize edildiği gibi, yılda bir kez periyodik olarak kontrol edilir.

Şartlar ve Koşullar
Gizlilik Politikası
Mesafeli Satış Yönetmeliği
Kullanım Şartları
Kişisel Verilere İlişkin Aydınlatma Metni
Kişisel Verilerin İşlenmesi ve Korunması
Veri Saklama, Anonimleştirme ve İmha
bottom of page